Skip to main content

Economia

El teixit cooperatiu colomenc es reuneix a Can Sisteré

  • Xavi López

Els Jardins de Can Sisteré es converteixen aquest dissabte en l’epicentre del cooperativisme colomenc amb una nova edició del FestCoop Gramenet, que se celebrarà de 18 a 24h. La trobada, impulsada per Santakoopera amb el suport de l’Ateneu Cooperatiu del Barcelonès Nord, La Perifèrica i la Comunalitat L’Engramatge, busca donar visibilitat a la diversitat de projectes cooperatius i a les iniciatives de l’economia social i solidària de la ciutat.

Sota el lema “ho arreglarem a coops”, el festival vol posar en valor el paper de les cooperatives com a eines per construir solucions col·lectives als reptes socials i ecològics actuals. Segons l’organització, l’objectiu és enfortir el teixit cooperatiu local, crear noves cooperatives i acompanyar altres organitzacions en la seva transformació en models col·lectius i democràtics.

Els assistents podran gaudir de tallers participatius, concerts i altres activitats culturals i lúdiques. A més, es podran conèixer de primera mà els projectes i serveis que impulsen les cooperatives de Santa Coloma.

El FestCoop Gramenet es va estrenar el 2023 i, després de l’èxit de les dues primeres edicions, s’ha consolidat com un punt de trobada anual per a les persones i entitats interessades en un model econòmic més just, solidari i sostenible.