Skip to main content

Cultura

Demà Aspanide porta a escena un viatge d’amistat compartida

  • Xavi López

La CIBA serà l’escenari, demà divendres 12 de desembre a les 18 h, de l’espectacle Més enllà dels límits, una proposta artística i col·lectiva organitzada per la Fundació Aspanide, que acompanya persones amb discapacitat intel·lectual a través de serveis educatius i socials. L’acte comptarà amb la participació institucional de l’alcaldessa Mireia González i amb intervencions artístiques del músic colomenc Javi Jareño, la poetessa Marta Pérez i un cor format per persones ateses a Aspanide.

L’esdeveniment s’ha concebut com una experiència comunitària que vol anar més enllà de la idea d’“inclusió” entesa com un afegit, i apostar per un espai compartit en igualtat. Tal com explica el coordinador del projecte Eugeni Barquero a El mirall.net, es vol “evitar qualsevol to paternalista” i construir una vivència cultural que sigui de tothom: “No volem fer veure que ‘incloem’ ningú; volem demostrar que totes les persones ja formem part de la societat en igualtat, sense que calgui justificar-ho”.

Segons Barquero, el missatge central de la proposta pivota sobre tres elements: la llum, l’amistat i la família d’Aspanide. Tots tres funcionen com a eixos simbòlics que travessen l’espectacle i que es volen activar entre el públic d’una manera participativa. L’obra, sense entrar en spoilers, està dissenyada perquè els assistents puguin experimentar aquests valors en primera persona, en un format que combina música, poesia, participació col·lectiva i expressió artística.

“L’objectiu és que la gent no només miri, sinó que senti i comparteixi”, remarca Barquero. “Volem generar un sentiment real de pertinença: que tothom pugui veure’s reflectit en aquesta llum i en aquesta amistat que proposem com a símbols”.

Amb la iniciativa, Aspanide convida la ciutadania a viure una experiència artística oberta i propera, pensada per ser compartida. Qui vulgui descobrir aquesta llum col·lectiva i formar part del viatge, té una cita demà a La CIBA.