Una pl. de la Vila plena va rebre el pregó de Queralt Lahoz
La Festa Major d’Estiu de Santa Coloma va arrencar oficialment ahir al vespre amb el pregó a càrrec de la cantant colomenca Queralt Lahoz, que va pronunciar el seu discurs tot just després de la desfilada d’entitats i davant una plaça de la Vila plena de gom a gom.
L’acte el va obrir l’alcaldessa, Mireia González, que va destacar la trajectòria de Lahoz com a artista i com a filla de la ciutat. “Queralt porta Santa Coloma a la gola, perquè les seves lletres neixen de la memòria, dels carrers on va jugar i dels blocs on va escoltar tangos, ranxeres i flamenc”, va dir González, que va agrair a la pregonera haver portat arreu del món “la dignitat de la nostra ciutat”.
Tot seguit, Queralt Lahoz es va adreçar als assistents amb un pregó marcat per les arrels colomenques i el compromís social. La cantant, criada al barri de Les Oliveres, va reivindicar la cultura feta des de la ciutat i va reclamar espais per als artistes locals. “Santa Coloma és ciutat d’artistes, de músics, de pintors, i no se m’acut millor manera d’obrir unes festes que donant veu a la cultura que neix des de baix”, va expressar.
Lahoz també va aprofitar per abordar qüestions socials com el dret a l’habitatge, la precarietat juvenil o les desigualtats de gènere, i va recordar episodis històrics de lluita veïnal a la ciutat. “Quan penso en Santa Coloma no penso en els Cúbics, penso en la meva família, en les meves amigues i veïnes”, va afirmar. El pregó va concloure amb una crida a la mobilització i a l’orgull colomenc: “Visca Santa Coloma, visca la cultura popular i visca la gent que lluita”.
Durant l’acte es va viure un intent de xiulada per part d’un petit sector, dirigit a la taxa de residus, però va quedar eclipsat pels aplaudiments i els xiulets festius que van acompanyar les paraules de la pregonera. La celebració va continuar després amb l’ambient de festa que va omplir la plaça.