Skip to main content

Cultura

Projeccions de cinema al Pompeu Lab i la Biblioteca del Fondo

  • Dani Mormuz

Durant els pròxims dies, els aficionats al cinema i qualsevol persona interessada pot acudir a veure la projecció d’alguna de les pel·lícules previstes en diferents espais de la ciutat. Aquest dijous, 15 de maig, a partir de les 18:30h, tindrà lloc una activitat de memòria històrica en el Pompeu Lab, on es visualitzarà la pel·lícula Pájaros de papel.

El film, dirigit per Emilio Aragón, amb Imanol Arias i Carmen Machi com a protagonistes, és la història d’un grup d’artistes als qui la Guerra Civil Espanyola els va treure tot menys la gana. Formen una curiosa família que intenta cada dia sortir endavant amb les seves misèries i alegries, sempre acompanyats de la música i les seves cançons.

La pel·lícula va estar nominada a dos premis Goya i va guanyar altres premis internacionals, per la seva capacitat de narració. Després de la projecció, hi haurà un espai de reflexió i debat per a comentar tots plegats sobre les emocions i qüestions que desperta aquesta obra.

Per altra part, el CNL L’Heura continua la presentació del seu cicle de cinema en català, amb la col·laboració de la Biblioteca del Fondo, amb dos pel·lícules més durant aquest maig. La primera es projectarà el divendres, 16 de maig, a partir de les 18h, i serà El cigne negre.

El film explica la història de la Nina, una ballarina brillant que forma part d’una companya de ballet de Nova York. Ella viu absorbida per la dansa, però la pressió d’una mare controladora, la rivalitat amb la seva companya i les exigències d’un director la incapacitaran per a distingir entre realitat i ficció.

Finalment, el dimarts vinent, 20 de maig, a partir de les 17:30h, es projectarà la pel·lícula d’animació Un món estrany. Els més petits i petites gaudiran amb la història dels Clades, una família coneguda a tot el món. Tots ells són uns exploradors de mons celebres, i un dia arriben tots junts a un nou lloc mai trepitjat per ningú.

Allà hauran d’enfrontar-se a nombrosos perills i descobriran noves criatures mai documentades. Tot i això, la missió es posa en risc i amenaça fracassar a causa de les abundants baralles entre els components de la família.

L’entrada per assistir a la projecció d’aquestes pel·lícules és gratuïta i oberta a tothom, però es recomana arribar amb antelació a la sala.