L’obra llorejada “Sòmion” arriba a Santa Coloma
Guanyadora del premi a Millor Espectacle de Titelles i Objectes al festival europeu FETEN 2026, guanyadora del premi a Millor Espectacle Infantil del festival Titirijai Tolosa 2025, finalista del Premi Alcover i recomanada per l’agenda cultural de la Generalitat de Catalunya. Sòmion. La ciutat dels oficis impossibles aterra finalment a Santa Coloma, el pròxim 17 de març, per ser representada al Teatre Sagarra, dins la programació escolar.
Sota la direcció d’El que ma queda de teatre, la companyia colomenca ha tornat de la seva gira a Xixón després de participar i guanyar al festival internacional d’arts escèniques FETEN, un dels festivals de referència que es porta fent des de l’any 1991. El muntatge de titelles ens situa a la ciutat que porta el nom de l’obra. Sòmion, una ciutat on tots els personatges tenen oficis peculiars, com despertaire, nuvolaire, pintor de fulles d’abre o professora de cant d’ocells.
A la gala de premis de Xixón, Joan Fernández, director d’El que ma queda de teatre agraïa el lliurament d’aquest nou reconeixement. “Si teniu un somni i un ofici impossible, vingueu aquí que serà possible”, narrava el director en la seva reflexió després d’un any i mig de gira promocionant la seva obra i que, de manera inversemblant, encara no havia pogut ser representada a Santa Coloma.
Fotografies: El que ma queda de teatre