Un incendi causa cinc ferits al carrer de Sant Andreu
Un incendi, que s’hauria iniciat en cremar una lona que recobria les obres de rehabilitació integral que s’hi estaven fent, va provocar ahir divendres un ensurt en els veïns del carrer de Sant Andreu, 61, al barri de Santa Rosa. Les flames van començar a la part alta de l’obra i les persones principalmentment lsafectades, tres treballadors de l’empresa, una dona i un nen, van ser ateses per problemes de fum o ansietat.
L’actuació del cos de bombers va ser ràpida i l’incendi va poder ser controlat i extingit en poca estona. Amb tots els pisos de l’àtic van quedar destrossats i la resta de pisos de l’edifici van quedar afectats, a causa de problemes amb l’electricitat, l’aigua i el fum, amb la qual cosa es va prohibir las tornada i la resta de veïns van haver de reallotjar-se per passar la nit.
Els tres empleats de l'empresa que van tenir que ser atesos, havien optar per pujar a la terrassa per refugiar-se de les flames, però no van poder evitar respirar el fum que produïa el plàstic en cremar.
L’incident va afectar a 37 persones, de las qual de 28 van ser ateses de manera preventriva (11 homes, 14 dones i 3 menors). Pertanyien a 13 nuclis familiars.
La comissaria de la policia local de Santa Rosa es va fer servir de lloc de reunió. Els veïns afectats van poder entrar a treure, acompanyats dels efectius de bombers i policials, les pertinences que els caldrien per passar la nit. L’alcaldessa Mieria Goncález i el 7è tinent d’alcaldessa Antonio Atienza van estar al lloc dels fets.
Es van activar el Dispositiu pertinent de Serveis Socials (CUESB) i s’hi van derivar casos per a un seguiment posterior.