Skip to main content

Mostra reivindicativa per la pau a la Biblioteca Central

  • Dani Mormuz

Des de fa uns dies i fins el pròxim 19 de setembre, el Fons Joan Gomis de la Biblioteca Central acull l’exposició Per un món sense armes nuclears, promoguda per l’Espai per la pau de Santa Coloma. Es tracta d’una mostra commemorativa pels 80 anys des dels bombardejos atòmics d’Hiroshima i Nagasaki.

L’exposició vol fer memòria, però també obrir als ulls, a través de 20 panells, on repassa temes diversos. Entre ells, les conseqüències humanes i ambientals dels fets, l’evolució de l’armament nuclear o la lluita pel desarmament. Encara avui dia hi ha unes 12.000 armes nuclears al món, i la majoria són més potents que les del 1945.

Per això, des de les ciutats afectades, milers de hibakusha (supervivents) continuen explicant el seu testimoni. A més, unes 8.000 ciutats d’arreu del món, com Santa Coloma, s’han unit a la xarxa Mayors for Peace, per tal de reclamar un futur sense armes nuclears.

La mostra es podrà visitar en l’horari habitual d’obertura de la biblioteca, i ens convida a reflexionar per a no repetir els errors del passat.