
Pots demanar altres solucions, però també aportar propostes
ERC i un grup de veïns volen mostrar públicament la seva discordança pel sistema que ha triat el govern de PSC i de C’s per cobrar la taxa de recollida de residus. No els agrada i diuen el què, però, almenys en el cas dels republicans, es troba a faltar que no presentin una proposta alternativa.
Dir el que no t’agrada és un dret i als veïns que es manifestin el pròxim dia 18 —si ho fan i de veritat ho fan lliures d’influències de partits polítics com diuen— no se’ls pot demanar més. Tenen el dret de protestar. I el govern de torn escoltar-los i fer-ne o no cas. En la següent contesa electoral ja passaran comptes.
Però a un partit polític que voldria governar —i que de fet ja ho fa a altres poblacions i a governs supramunicipals— cal demanar-li que, a més de protestar, presenti alternatives. Que expliquin quina seria la seva decisió si governessin. Seria una bona manera de presentar candidatura perquè serien les propostes i els fets els que parlarien i no caldria que vingués ningú de fora a mostrar-nos el bon camí.
El govern municipal no canviarà el sistema de pagar la taxa a través del rebut de l’aigua i segons el consum que es faci. Poc just, probablement. Però els colomencs sí que ens agradaria saber si hi ha una manera millor, més justa i més equitativa de fer-ho.