Skip to main content

Demà a la pl. de la Vila es presenta la nova contracta de neteja

  • Xavi López

Demà dissabte 26 d’abril, la plaça de la Vila es convertirà en un espai de trobada per a la ciutadania colomenca, amb motiu de la presentació de la nova contracta de neteja de la ciutat. La cita vol anar més enllà d’una simple exhibició tècnica: busca apropar al veïnat els canvis que es posaran en marxa en els pròxims mesos i obrir un espai de diàleg i participació.

La nova contracta, adjudicada a finals de l’any passat, preveu una inversió de 144 milions d’euros durant els pròxims vuit anys, convertint-se en el contracte de serveis més important de la història del nostre consistori. El desplegament inclou nous vehicles de recollida de residus, escombradores, fregadores i contenidors, així com millores en la gestió i una ampliació dels horaris del servei.

La jornada, que arrencarà a les 10h, girarà entorn del lema Quan fas lluir casa teva, vols lluir-la, una frase que apel·la a la responsabilitat col·lectiva i a l’orgull de ciutat, i que serveix de base per a la nova campanya. Els assistents podran veure de prop part del nou equipament i participar en tallers i activitats pensades per a tot-hom. Amb la festa de presentació, s’obrirà una nova fase en la gestió dels residus i la neteja viària a Santa Coloma, amb la voluntat d’impulsar canvis tècnics i també d’actitud en relació amb la cura de l’espai comú.

El govern encara ha de decidir quin sistema de recollida escollirà

Mentre que en els rebuts de l'aigua ja es començarà a carregar la nova taxa obligatòria per la recollida d'escombraries en funció de l’aigua gastada i de la potència contractada, la nova contracta del servei ve acompanyada per un canvi important en la manera que tindran els colomencs de desprendre's de les escombraries diàries.

L’alcaldessa Mireia González anunciava en una entrevista: els pròxims mesos ha de canviar i molt la manera actual de desprendre's de les escombraries i els materials reciclats. Els nous contenidors estan preparats perquè s'instal·li un control d'accés que podrà ser de xip (targeta) o de clau que caldrà marcar cada vegada que es vulguin deixar els residus.

També es valora, en algunes zones de la ciutat, realitzar la recollida porta a porta, cosa que significarà treure els residus reciclats en els dies especificats. No serà, com ara, tot alhora i a gust del veí. Els tècnics municipals estan treballant per a veure quin sistema pot anar millor, per la qual cosa primer es faran dies de proves.